sabt-beyn-al-melalli
08
فوریه

اخذ اقامت سوئد و ثبت شرکت در سوئد ۲۰۲۰

اخذ اقامت سوئد و ثبت شرکت در سوئد ۲۰۲۰

کشور توسعه یافته ی سوئد در دسته ی کشورهای و مناسب از نظر اقتصادی قرار گرفته است، داشتن اقتصاد قوی، هزینه زندگی بسیار مناسب، بسیار بالا و بعضی دیگر از ویژگی‌های مناسب کشور سوئد این کشور را به مقصدی مناسب برای متقاضیان و توریست ها تبدیل نموده است. یکی از روش‌های پرطرفدار اخذ اقامت سوئد، ثبت شرکت است. اشخاص قبل از ثبت شرکت در سوئد حتما باید تحقیقات مورد نیاز را در این مورد انجام دهند، روش ها و فرایند ثبت شرکت در سوئد را بررسی کنند. افرادی که از روش ثبت شرکت نسبت به مهاجرت و اخذ اقامت سوئد اقدام می‌نمایند، باید حتما پس از ورود به کشور سوئد نسبت به اخذ اقامت سوئد و در آخر اخذ تابعیت سوئد اقدام کنند. روش های دیگر مهاجرت و در آخر اخذ اقامت و تابعیت سوئد، اقدام از طریق تحصیل در کشور سوئد و یا اخذ ویزای کار در کشور سوئد است. می توان در میان روش های مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای اروپایی با روش هایی مانند ثبت شرکت در سوئد هم با هدف سرمایه گذاری و اقامت اقدام کرد. صادرات محصولات صنعتی در کشور توسعه یافته ی سوئد برای این کشور بسیار درآمدزا است و رشد اقتصادی سوئد پس از جنگ جهانی دوم افراد متقاضی بسیاری را برای سرمایه گذاری و همچنین ثبت شرکت در این کشور علاقه مند نموده، در نتیجه مخاطبان و متقاضیان زیادی را به منظور ثبت شرکت جذب کرده است.

 

شرایط ثبت شرکت در سوئد و اخذ اقامت سوئد

ثبت شرکت در سوئد آسان و راحت به نظر می‌رسد. اما نیاز به تخصص و آگاهی کامل دارد. در مورد اخذ اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در کشور سوئد، باید بگوییم میزان شراکت شما در یک شرکت و یا موسسه باید بیش از ۵۱ درصد باشد تا حضور فرد متقاضی در این فعالیت تجاری، کاملا محسوس باشد و فعال بودن شما برای کارشناسان متخصص اداره ی بین المللی مهاجرت قابل‌احراز باشد. برای صاحبان مشاغل مختلف که قصد کار در شرکت خود برای زمانی کمتر از سه ماه دارند لزومی به دریافت کارت اقامت سوئد وجود ندارد اما برای ثبت شرکت در سوئد و حضور بالاتر از سه ماه در کشور سوئد به کارت اقامت حتما نیاز خواهید داشت. متقاضی ثبت شرکت در سوئد با ارائه مدارک مورد نیاز، مجوزهای مورد نیاز شرکت و همچنینی انگشت نگاری در کشور مبدا خود، کارت اقامت سوئد را دریافت می کند که اجازه اقامت به مدت ۲ سال را به متقاضی اعطا خواهد کرد. فرد متقاضی به راحتی می تواند همزمان برای همسر و همچنین فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز درخواست اخذ اقامت کند. در صورتی که متقاضی اخذ اقامت تمامی شرایط و قوانین مربوط به ثبت شرکت در کشور سوئد را رعایت کند و شرکت مورد نظر بدهی و همچنین جرم مالیاتی نداشته باشد و درآمد ایجاد کند می تواند برای اخذ اقامت دائم سوئد برای خود و خانواده خودش درخواست کند. فرد متقاضی اقامت برای دریافت اقامت دائم سوئد برای خودش باید حداقل شش ماه از سال را در خاک کشور سوئد صرف کند، این امر برای خانواده متقاضی نیز مورد نیاز است، شخصی که از طریق ثبت شرکت در کشور سوئد اقامت این کشور را به کسب می‌کند خود خویش فرما است و اجازه کار نزد کارفرمای دیگر را ندارد، در نتیجه فعالیت ایشان محدود به فعالیت کاری در شرکت مذکور می شود و به هیچ عنوان نمی تواند برای شخص دیگری فعالیت کند.

 

شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت

– آشنایی فرد متقاضی به زبان های سوئی یا انگلیسی

– داشتن سرمایه کافی مورد نیاز

– داشتن رزومه شغلی مناسب و همچنین سابقه مدیریت

– گذرنامه دارای اعتبار و قانونی

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در سوئد

– ریز حساب بانکی متقاضی

– اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی

– ارائه گواهی اشتغال به کار

– سند ملک در صورت وجود

– گذرنامه تمامی افراد خانواده

– دو قطعه عکس رنگی

– شناسنامه و کارت ملی

– گواهی عدم سوء پیشینه

 

مزایای ثبت شرکت در سوئد

-شرایط بسیار مناسب از نظر اقتصادی و سیاسی

-قرارگیری و اعتبار در میان ده اقتصاد برتر جهان از نظر امکانات، تجهیزات و تعهدات در کسب و کار

-نظام مالیاتی بسیار مناسب کشور سوئد و مالیات شرکت های معتبر که جز پایین ترین مالیات ها در اروپا هستند

-کم ریسک بودن سرمایه گذاری در کشور سوئد از نظر نظام قضایی و برخورد با سرمایه گذار

-عدم وجود تشریفات تجاری پیچیده و گمراه کننده و روش های ساده برای سرمایه گذاری فرد متقاضی

 

انواع شرکت در کشور سوئد کدام است؟

شرکت های انحصاری، تعاونی و مالی، تعاونی با مسئولیت محدود، موسسه و شرکت اقتصادی و … از سایر شرکت ها می‌باشند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت چیست؟

دانش زبان بین المللی انگلیسی و سوئدی، گواهی توانایی مالی مورد نیاز، گواهی مبنی بر اهداف شرکت مورد نظر، گواهی اشتغال به کار و طرح تجاری.

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در سوئد چگونه است؟

در مرحله ی اول با تائید مدارک به سرمایه گذار و همچنین خانواده وی اقامت دو ساله داده می‌شود که با ارائه مدرک سودآوری شرکت مورد نظر و عدم سوء پیشینه در طول اقامت به اقامت دائم ختم می‌شود.

راحت ترین راه مهاجرت به سوئد کدام است؟

اخذ اقامت سوئد از طریق تحصیل در دانشگاه های معتبر و معروف یا دوره های زبان سوئدی یا انگلیسی از روش های اقامتی ایده آل محسوب می‌شود.