06
آوریل

اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

بسیاری از افراد علاقمندند که در یک کشور اروپایی بدون نیاز به صرف مبالغ بالا برای سرمایه گذاری زندگی کنند یا دوران بازنشستگی خود را بگذرانند. برخی نیز پیش از اقدام به سرمایه گذاری یا زندگی، تمایل دارند شرایط زندگی در یک کشور دیگر را طی یک سال بسنجند. برخی نیز به دنبال اخذ اقامت یک کشور اروپایی بدون نیاز به سرمایه گذاری هستند. اقامت تمکن مالی بهترین راهکار برای چنین افرادی محسوب می شود. دولت اسپانیا نیز برنامه اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی را برای این دسته از افراد ارائه کرده است.

اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی شرایط خاصی جهت تامین منابع مالی لازم برای زندگی در این کشور دارد. طبق قانون، افرادی که قصد اخذ این نوع اقامت را دارند باید منابع مالی خود برای زندگی را در کشور مبدا خود تامین کنند و نیازی به کار و کسب درآمد در اسپانیا نداشته باشد. طبق قانون مهاجرت اسپانیا، افرادی که بتوانند علاوه بر اسناد و مدارک لازم برای مهاجرت، حداقل مبلغ تمکن مالی برای زندگی خود و خانواده خود در اسپانیا را ارائه کنند، می توانند اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی را کسب نمایند.

مزایای اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

مزایای زندگی در اسپانیا متعدد است. افرادی که از طریق اقامت تمکن مالی به اسپانیا مهاجرت می کنند از مزایای زیر برخوردار می شوند:

  • خانواده متقاضی نیز می توانند اقامت خود را اخذ نمایند.
  • دارندگان اقامت تمکن مالی اسپانیا می توانند آزادانه در حوزه شنگن مسافرت نمایند.
  • دسترسی آسان به سیستم بهداشت و درمان اسپانیا به دارندگان اقامت تمکن مالی اعطا می شود.
  • متقاضی و همراهانش می توانند به تحصیل در اسپانیا بپردازند.
  • پس از پایان دوره یک ساله، این مجوز اقامت با حفظ شرایط قابل تمدید است.
  • متقاضی می تواند در بانک های اسپانیایی حساب افتتاح نماید.

چرا اسپانیا؟

اسپانیا یکی از کشورهای بسیار زیبا و خوش آب و هوای اروپایی با استانداردهای زندگی بالا است. سیستم درمان و آموزش پیشرفته در کنار سبک زندگی سالم و شاد این کشور را به یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی تبدیل کرده است. آمارهای جهانی طی سال های اخیر همیشه بارسلونا و مادرید را به عنوان بهترین شهرهای جهان برای زندگی اعلام می نمایند.

علاوه بر این، اسپانیا یکی از اقتصادهای پیشرفته اروپا محسوب می گردد که حجم بالایی از تولید، واردات و صادرات را دارد. این کشور یکی از قطب های تولید مواد غذایی و قطعات خودرو در اتحادیه اروپا به شمار می رود.

این موارد، در کنار صنعت گردشگری قدرتمند و پر رونق، اسپانیا را به سمت ثبات بالای اقتصادی و رشد استانداردهای زندگی سوق داده است. اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی یکی از بهترین روش ها برای زندگی در این کشور زیبا به شمار می رود.

نحوه اقدام برای اقامت تمکن مالی

برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی، پیش از هرگونه اقدام باید نسبت به داشتن شرایط به طور کامل مطمئن باشید تا با ریجکتی ویزا و مشکلات آن مواجه نشوید. بهترین راه برای اطمینان از داشتن شرایط تماس با کارشناسان مهاجرتی است. با ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

پس از بررسی شرایط شما و اطمینان از عدم وجود هرگونه نقص در مدارک و اسناد شما توسط کارشناسان ثبت VIP، پرونده درخواست اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی به سفارت اسپانیا تحویل داده می شود. سفارت اسپانیا پرونده شما را مورد بررسی قرار می دهد و نتیجه درخواست را به شما اطلاع می دهد. پس از گذراندن مراحل سفارت با همراهی کارشناسان ما و دریافت موفقیت آمیز ویزای موقت، باید برای انجام سایر امور به اسپانیا سفر کنید. در اسپانیا، مراحل تائید هویت از طریق فراهم سازی اطلاعات بیومتریک مانند اثر انگشت و عکس انجام می شود. پس از آن می توانید برای دریافت کارت شناسایی اتباع خارجی TIE در اداره پلیس شهر مورد نظر خود اقدام نمایید.

تکمیل و صحیح بودن مدارک لازم از اهمیت بسیاری برخوردار است. هرگونه نقص یا نادرست بودن مدارک می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. کارشناسان و وکلای گروه ثبت VIP برای دریافت کارت TIE اسپانیا در کنار شما هستند.

علاوه بر مدارک لازم، داشتن اجاره نامه یا سند محل سکونت می تواند فرآیند اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی را تسریع کند و احتمال موفقیت آن را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد. کارشناسان املاک و وکیل مهاجرتی ما در اسپانیا می توانند در این امر بهترین خدمات را برای شما فراهم سازند.

برخی از مدارک و اقدامات لازم برای که برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی باید ارائه یا انجام شوند در زیر فهرست شده اند:

  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه و سابقه مجرمانه
  • اسناد به روز مربوط به حساب بانکی
  • اصل گذرنامه به روز و دارای صفحات خالی کافی
  • داشتن بیمه درمانی از شرکت های بیمه گر اسپانیایی
  • تکمیل فرم های درخواست اقامت

نکات مهم در خصوص اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

همانگونه که در مقدمه گفته شد، این نوع اقامت ویژه افرادی است که می خواهند در اسپانیا به مدت محدودی زندگی کنند و هیچ نیازی به کسب درآمد یا تحمیل هزینه به دولت اسپانیا ندارند. به همین دلیل، داشتن منابع مالی کافی برای زندگی و همچنین بیمه درمانی کامل از الزامات است.

افرادی که قصد اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی دارند باید از یکی از شرکت های بیمه گر اسپانیایی بیمه خدمات درمانی و سلامت کاملی برای خود و خانواده خود تهیه نمایند. نداشتن بیمه درمانی با پوشش کافی در کشورهای اروپایی می تواند در زمان نیاز هزینه های زیادی را به فرد تحمیل نماید. علاوه بر این، داشتن بیمه یکی از الزامات مهاجرت یا مسافرت به کشورهای اروپایی به هر روشی است. با این حال، در خصوص اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و بسیار تعیین کننده است.

علاوه بر این، اثبات تمکن مالی و منابع تامین هزینه های زندگی شما در اسپانیا مهمترین بخش اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی است. متقاضیان اقامت تمکن مالی باید از طریق حساب بانکی یا دارایی های خود اثبات کنند که درآمدهای ثابتی دارند که می تواند زندگی آنها را طبق معیارهای تعیین شده توسط دولت اسپانیا تامین نماید. درآمد حاصل از اجاره ملک، سود بانکی یا سود سهام می تواند برخی از روش های تامین آن باشد.

دولت اسپانیا معیار مشخصی دارد که تعیین می کند متقاضی باید برای خود و همراهانش حداقل مبلغی را تامین نماید. این معیار به صورت سالانه تغییر می کند (IPREM) و از طرف اداره مهاجرت اعلام می گردد که در حال حاضر ۲۲۶۰ یورو در ماه برای متقاضی اصلی است. برای هر فرد که به همراه متقاضی اصلی قصد اقامت داشته باشد باید مبلغ ۵۶۵ یورو به مبلغ بالا افزوده می شود. برای مثال:

  • متقاضی اصلی: ۲۲۶۰ یورو
  • متقاضی اصلی به همراه همسر: ۲۸۲۵ یورو
  • متقاضی همسر به همراه همسر و یک فرزند: ۳۳۹۰ یورو

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ثبت VIP در تماس باشید.

چرا اسپانیا؟

کشورهای بسیاری در دنیا طرح های اقامتی مختلفی ارائه می کنند اما براساس اطلاعات موجود، استقبال از اسپانیا به دلایل مختلفی نسبت به بسیاری از کشورها بیشتر بوده است. دلایل مختلفی مانند هزینه های کمتر زندگی، آسانتر بودن فرآیند اخذ اقامت و استقبال دولت این کشور، مسیر کوتاه تر اخذ اقامت دائم اسپانیا، آب و هوا و سبک زندگی اسپانیا و مسکن ارزانتر از عوامل تاثیر گذار در این انتخاب ها بوده اند.

خدمات ما

گروه تخصصی و وکلای ثبتVIP در خصوص اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی و خرید و اجاره خانه در اسپانیا در دفاتر تهران و بارسلونا مشتاقانه به سوالات شما پاسخ می دهند و وقتی برای مشاوره رایگان برای شما تنظیم خواهند کرد. با ما تماس بگیرید تا از آخرین اخبار و فرصت های زندگی و اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی آگاه شوید.