27
مارس

اقامت سوئد از طرق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در سوئد یکی از گزینه های اصلی سرمایه گذاری در اروپا محسوب می شود. علاوه بر این، اخذ اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری یکی از راه های پرطرفدار و اصلی مهاجرت به سوئد است. سرمایه گذاری در سوئد به عنوان یکی از پیشرفته ترین و امن ترین کشورهای اتحادیه اروپا می تواند ضامن موفقیت مالی باشد. این کشور، علاوه بر داشتن صنایع مختلف، واردات و صادرات بسیاری دارد و اقتصاد آن همیشه پررونق است.

چرا سوئد؟

بسیاری از کشورها در دنیای امروز از نظر سیاسی و اقتصادی با مشکلات یا فشارهای بسیاری روبرو هستند و عوامل مختلفی می تواند بر سرمایه گذاری ها تاثیر بگذارد. برای مثال شیوع بیماری یا درگیری های سیاسی داخلی یا خارجی می تواند باعث سقوط بازارها و افت ارزش سرمایه گذاری ها شود. اما سوئد با داشتن ثبات سیاسی و اقتصادی بالا و همچنین داشتن نهادهای صنفی و مردمی قدرتمند از گذشته، مانع از بروز آسیب های جدی به زندگی مردم شده است. از همین رو، مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری یکی از گزینه های بسیار جذاب برای سرمایه گذاری در اروپا محسوب می شود.

علاوه بر این، اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری این فرصت را ایجاد می کند که اشخاص بتوانند در چنین فضای کاری امن و رقابتی با دسترسی به بازارهای جهانی کسب درآمد بیشتری داشته باشند و شرکت یا سرمایه گذاری خود را گسترش دهند. بسیاری از سرمایه گذاری های کوچک و متوسط در سوئد مورد حمایت جدی دولت قرار می گیرند و به شرکت های موفق تبدیل می گردند.

زیرساخت های صنعتی موجود در سوئد در کلاس بالای جهانی قرار دارند و صنایع سوئدی می توانند به راحتی با استفاده از آن رشد کنند. علاوه بر این، کارگران سوئدی از سواد بالایی برخوردار هستند و به کار خود تعهد بالایی دارند. با این حال، فضای کاری در سوئد دوستانه است و افراد در آن به راحتی می توانند با همکاران و محیط کار خود ارتباط برقرار نمایند. همچنین، سطح فساد در سوئد بسیار پایین است و انجام کارهای اداری بوروکراسی زیادی ندارد.

به دلیل میزان زیاد تمایل به سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سوئد، بازار کسب و کار سوئد نیازمند نوآوری است. به همین دلیل، تمایل بسیاری برای سرمایه گذاری در صنایع نوآور و استارت آپ ها وجود دارد. این صنایع نوآور در سوئد موجب افزایش امکان رقابت شرکت های این کشور در بازارهای جهانی می شود.

مزیت های اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری برای خانواده سرمایه گذار نیز بسیار است. امکان زندگی، کار و تحصیل در سوئد و همچنین دسترسی به کشورهای عضو شنگن از دیگر مزایای مهاجرت به سوئد است. یکی از مهمترین مزیت های اقامت سوئد داشتن حقوق شهروندی بالا و حمایت دولت از برابری افراد است.

انواع اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری

برای سرمایه گذاری در سوئد به طور کل می توان به سه روش اقدام کرد:

  • ثبت شرکت در سوئد. برای ثبت شرکت در سوئد نیاز است تا شرکتی را تاسیس نمایید که حداقل ارزش سرمایه گذاری آن ۵۰۰۰۰۰ کرون باشد. این شرکت باید با رشته و تخصص شما همسو باشد.
  • خرید سهام شرکت های سوئدی. می توان با سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار کرون در سهام شرکت های سوئدی برای اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری اقدام نمود.
  • خرید کسب و کار آماده در سوئد. می توان با انجام تحقیقات لازم، یک کسب و کار آماده در سوئد را خریداری نمود. این کسب و کار باید با تخصص شما مرتبط باشد.

انواع ثبت شرکت در سوئد

برای ثبت شرکت در سوئد باید در ابتدا نوع شرکت خود را مشخص نمایید. انواع شرکت ها شامل ۵ نوع اصلی می شود که شامل شرکت خصوصی با مسئولیت محدود، شرکت عمومی با مسئولیت محدود، شرکت شخصی، شعبه شرکت خارجی و مشارکت می شود. بهترین گزینه برای سرمایه گذاران خارجی به ویژه، ایرانی شرکت با مسئولیت محدود LLC است. برای ثبت شرکت در سوئد از نوع شرکت خصوصی با مسئولیت محدود لازم است حداقل یک سهامدار وجود داشته باشد که مسئولیت های این شرکت را بر عهده بگیرد. این شرکت ها به دلیل داشتن انعطاف های لازم مانند انعطاف در انتخاب هیئت مدیره و پرداخت سود حاصل از فعالیت های شرکت، مورد توجه بسیاری هستند.

وکیل ثبت شرکت در سوئد

برای تشکیل این شرکت ها در سوئد بهترین گزینه استفاده از وکیل ثبت شرکت در سوئد است. وکیل ثبت شرکت می تواند به شما خدمات مختلفی ارائه نماید. او می تواند در خصوص انتخاب نوع شرکت، مدارک لازم و مراحل مختلف مشاوره های لازم برای تصمیم گیری را به شما ارائه نماید و شرکت شما را در اداره ثبت شرکت ها، اداره مالیات و انجمن های مربوطه ثبت نماید. می توانید با دادن وکالتنامه به وکیل ثبت شرکت در سوئد، کار را به او بسپارید تا تمام مراحل را برای شما طی نماید. با ما در ثبتVIP تماس بگیرید تا کارشناسان ثبت شرکت در سوئد اطلاعات لازم را به شما ارائه نمایند.

خرید کسب و کار آماده در سوئد

راه دوم برای اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری خرید یک کسب و کار آماده در این کشور است. اگر تمایلی به ثبت یک شرکت جدید یا شروع از پله اول ندارید، می توانید به دنبال خرید یک کسب و کار آماده در سوئد باشید. لازم است برای خرید یک کسب و کار آماده تحقیقات لازم را انجام دهید و نسبت به موفقیت آمیز بودن آن مطمئن شوید. نکته مهم دیگر این است که باید در زمینه ای اقدام به خرید کسب و کار نمایید که در آن تخصص یا تجربه دارید.

در سوئد هر ساله تعدادی از کسب و کارهای موفق به فروش می رسند. یکی از دلایل اصلی آن میانگین سنی بالای جامعه سوئد است. صاحبان کسب و کاری که به سن بازنشستگی رسیده اند، کسب و کارهای خود را می فروشند و دوران بازنشستگی خود را آغاز می نمایند. می توانید یکی از این کسب و کارها که به تخصص یا تجربه شما مرتبط باشد و حداقل ۵۰۰ هزار کرون ارزش داشته باشد را خریداری نمایید.

پیشنهادهایی برای خرید کسب و کار آماده در سوئد

در اولین گام خرید یک کسب و کار آماده باید تحقیقات لازم را در خصوص بازار، مکان و گردش مالی آن انجام دهید تا از درستی تصمیم تان مطمئن شوید. پس از آن باید هر چه زودتر به فکر انجام مراحل اداری آن باشید تا بتوانید فرصت بیشتری برای رسیدگی به کسب و کار خود داشته باشید. می توانید کارهای اداری را به کارشناسان و وکلای ما بسپارید و به دنبال ایجاد شبکه های کاری در سوئد باشید. یکی از نکات مهم، استخدام کارکنان است که باید به صورت کاملا قانونی باشد.

خرید سهام شرکت ها

راه سوم اخذ اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری خرید سهام شرکت های سوئدی است. برای این کار باید شرکت یا شرکت هایی را انتخاب کنید و نسبت به خرید سهام آنها اقدام نمایید. برای خرید سهام شرکت های سوئدی باید در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری در سهام این شرکت ها مانند سرمایه گذاری در سهام شرکت های ایرانی افت و خیزهای تکان دهنده ای ندارد. ثبات اقتصادی و سیاسی این کشور اجازه چنین تغییراتی را نمی دهد.

با این حال، باید در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید و با کارشناسان مشورت های لازم را انجام دهید.

با ما تماس بگیرید

برای اخذ اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری، ثبت VIP کارشناسان و وکیل ثبت شرکت در سوئد مستقر در ایران و سوئد دارد که در تمام مراحل انجام کار و اخذ اقامت سوئد همراه شما هستند و به شما در تسهیل امور اداری و تهیه مجوزهای لازم یاری می رسانند. کارشناسان ما در زمینه اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری مشتاقند تا اطلاعات و راهنمایی های لازم را به شما ارائه نمایند. با ما تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان ما به صورت رایگان برخوردار شوید.